Hej Morten
Undskyld min sene tilbagemelding. Jeg havde desværre ikke lige set at der var kommet gang i tråden igen
Da jeg trænede mest sidste år, marts til august tog jeg følgende kosttilskud:
OMNIMIM (Biosym) - 2 stk dagligt - Vitaminpilen er efterhånden kendt af de fleste. Jeg synes klart den kan mærkes, især på trætheden. Jeg er mere frisk i kroppen.
EPA GLA (Biosym) - 4 stk dagligt - Omega fedtsyre. Suveræne til ledene. Jeg stoppede på tidspunkt at tage disse kapsler, da de er pisse dyre. Men da jeg kort efter begyndte at få ondt i skuldrene på de hårde svømmepas, måtte jeg igang igen. Der findes mange udgaver af fedtsyrer, men EPA GLA er suverænt de bedste.
E-VITAMIN (Matas) - 1 stk dagligt - Vitaminet er et antioxidant, som styrker dit imumforsvar generelt
KALK (Matas) - 2 stk dagligt - Jeg drikker ikke nok mælk i det daglige, så kalken styrker dine knogler, du får en bedre fordøjelse og optagelse af øvrige vitaminer.
MAGNESIUM (Matas) 1 stk dagligt - Styrker dine muskler og nedsætter risikoen for kramper.
REN BIDRO ( ?? ) 1 stk. dagligt - Er et rigtigt naturprodukt. Det er honningprodukt som giver dig mere energi i det daglige. Jeg prøvede 2 gange i 14 dage, at lade være med at tage det, for at se om jeg kunne mærke forskel. Og især om søndagen gør det en forskel. Når jeg kommer hjem efter et langt træningspas og ikke har taget produktet, er jeg langt mere træt og skal gerne have en "morfar" inden aftensmaden. Så det er ikke ligefrem videnskabeligt bevidst, men kun en erfaring jeg selv konstateret.
Og nu kommer det du ikke skal bruge

:
GLUCUSAMIN (Matas) 1-4 stk dagligt. Det er ikke noget jeg har taget fast. For kroppen producerer det selv, så hvis man uhæmmet kaster dem i gabet, så holder kroppen op med at producere det selv på et tidspunkt, og det er noget lort. Men har du presset kroppen ekstremt hen over en periode og derfor har fået ledsmerter, så er det et ret suverænt kosttilskud. Det er oprindeligt et naturtilskud til gigtpatienter, men det virker ret godt for træningsnørder også. Bare husk at bruge det med omtanke
Jeg håber du kan bruge ovenstående. Har du eller andre flere spørgsmål eller kommentarer, så råb endelig op