Kosttilskud

Spørgsmål og svar samt gode råd vedrørende optimal ernæring til hverdag, trænning og konkurrencen!

Kosttilskud

Postby Coach Torpedo on Wed Apr 08, 2009 9:00 am

Hvor mange af jer anvender kosttilskud i hverdagen? Hvad bruger I?
Coach Torpedo

Re: Kosttilskud

Postby lynet on Fri Jun 26, 2009 3:52 pm

Nu er jeg jo gift med en der arbejder i Matas. Så jeg kan jo nærmest ikke undgå kosttilskud. Men jeg synes nu også at de har en god effekt. En overgang spiste jeg nærmest et lille apotek hver morgen. Der var næsten ikke plads til andet i den dybe tallerken, så jeg havde næsten fornemmelsen af at jeg bare kunne smide dem i en dyb tallerken og hælde mælk over :D

Under træning til Roth '09 har jeg taget en alm. vitaminpille (Omnimin), fiskeolie (Omega alt muligt), kalk (Matas), magnesium (Matas) og ekstra E-vitaminer (Matas). Så jeg er helt nede på et halvt apotek.

Jeg kan klart mærke når jeg ikke får mine vitaminer.. Jeg bliver hurtigere træt og har det som skaden lurer lige om hjørnet.

Skal I bruge råd og vejledning omkring nogle enkelte produkter, så spørg, så sender jeg gerne spørgsmålene videre til min kone. Hun tænker kun på mersalg i butikken, så hun hjælper gerne :lol:
Med venlig hilsen

Steen Hegelund
lynet

Postby Truelsen on Sat Nov 07, 2009 12:33 pm

Hej Sten Egelund.

Tager lige en gammel tråd op.

Skal i gang med træning til Ch. Copenhagen.

Kan du ikke lige skrive hvilke typer kosttilskud du brugte og hvad de hedder i matas, tager selv omnimin vitamin+ omega 3-6-9, men hvad er de andre typer for nogle.
Hvis de hjælper skal det prøves.

mvh
Morten Truelsen
Truelsen

Postby lynet on Mon Nov 16, 2009 11:12 am

Hej Morten

Undskyld min sene tilbagemelding. Jeg havde desværre ikke lige set at der var kommet gang i tråden igen :D

Da jeg trænede mest sidste år, marts til august tog jeg følgende kosttilskud:

OMNIMIM (Biosym) - 2 stk dagligt - Vitaminpilen er efterhånden kendt af de fleste. Jeg synes klart den kan mærkes, især på trætheden. Jeg er mere frisk i kroppen.

EPA GLA (Biosym) - 4 stk dagligt - Omega fedtsyre. Suveræne til ledene. Jeg stoppede på tidspunkt at tage disse kapsler, da de er pisse dyre. Men da jeg kort efter begyndte at få ondt i skuldrene på de hårde svømmepas, måtte jeg igang igen. Der findes mange udgaver af fedtsyrer, men EPA GLA er suverænt de bedste.

E-VITAMIN (Matas) - 1 stk dagligt - Vitaminet er et antioxidant, som styrker dit imumforsvar generelt

KALK (Matas) - 2 stk dagligt - Jeg drikker ikke nok mælk i det daglige, så kalken styrker dine knogler, du får en bedre fordøjelse og optagelse af øvrige vitaminer.

MAGNESIUM (Matas) 1 stk dagligt - Styrker dine muskler og nedsætter risikoen for kramper.

REN BIDRO ( ?? ) 1 stk. dagligt - Er et rigtigt naturprodukt. Det er honningprodukt som giver dig mere energi i det daglige. Jeg prøvede 2 gange i 14 dage, at lade være med at tage det, for at se om jeg kunne mærke forskel. Og især om søndagen gør det en forskel. Når jeg kommer hjem efter et langt træningspas og ikke har taget produktet, er jeg langt mere træt og skal gerne have en "morfar" inden aftensmaden. Så det er ikke ligefrem videnskabeligt bevidst, men kun en erfaring jeg selv konstateret.

Og nu kommer det du ikke skal bruge :twisted: :
GLUCUSAMIN (Matas) 1-4 stk dagligt. Det er ikke noget jeg har taget fast. For kroppen producerer det selv, så hvis man uhæmmet kaster dem i gabet, så holder kroppen op med at producere det selv på et tidspunkt, og det er noget lort. Men har du presset kroppen ekstremt hen over en periode og derfor har fået ledsmerter, så er det et ret suverænt kosttilskud. Det er oprindeligt et naturtilskud til gigtpatienter, men det virker ret godt for træningsnørder også. Bare husk at bruge det med omtanke ;)

Jeg håber du kan bruge ovenstående. Har du eller andre flere spørgsmål eller kommentarer, så råb endelig op 8-)
Med venlig hilsen

Steen Hegelund
lynet

Postby Truelsen on Mon Nov 30, 2009 5:42 pm

Hej Steen.

Tak for svaret.

Jeg kører jo i famieliefar-klassen, så alle kneb gælder.

Det skal testes i det nye år.

MVH
Morten truelsen
Truelsen

Postby lynet on Tue Dec 01, 2009 9:11 am

Hej Morten

Jeg har selv 2 unger og 1 på vej. Så det katagoriserer vel også mig til familiefar-klassen. Derfor skal der jo gives gas alligevel. Træningen skal bare planlægges bedre. Men det er en hel anden snak 8-)

Er der flere der har spørgsmål omkring kosttilskud, så sender jeg dem gerne videre til min kone. Så giv gas :evil:
Med venlig hilsen

Steen Hegelund
lynet

Re: Kosttilskud - sælolie

Postby Finn on Sat Jul 24, 2010 5:48 pm

Er der nogen der harerfaring med sælolie?? Jeg har fået en bøtte af en kammerat der har erfaret at sælolie er bedre end fiskeolie. Den mest markante forskel skulle være at sælolien optages bedre.

Hvad er din erfaring med sælolie??

Jeg skal for en ordens skyld, oplyse at det drejer sig om sælolie, der er fremstillet af under ordentlige forhold.
Finn

Postby ATF on Wed Jul 28, 2010 5:29 am

Jeg har ikke anden erfaring med sælolie, end den ægte vare, altså sæl kød med spæk. Til gengæld vil jeg til hver en tid skrive under på, at det er noget der virker, der er krudt i ;) Om det så er bedre end fiskeolie, optages hurtigere eller, ja det ved jeg ikke!
ATF

Return to Tri-ernærning